12 januari 2013

Veckans bästa

och så var den här igen - veckans allra bästa dag! Vad är bättre än att väckas av lycklig, morgonpigg buse redan klockan 7.30 och veta att du inte har någonting som måste göras, bara sådant som du själv vill.

Idag ska jag försöka komma ikapp veckan som susade förbi alldeles för snabbt. Strosa omkring i myskläder och plocka och fixa i ordning igen. Njuta av Nyhetsmorgon i bakgrunden samtidigt som jag äter frukost tillsammans med lilltjejen.

Passa på att ta en extra lång dusch - bara för att jag kan och hinner. Läsa boken tills kvällens bokklubb - dagens höjdpunkt! Och så bara vara, dricka te och bläddra i inredningsmagasin.

Jag är sjukt nöjd med "nya" bordet - tänk att ett billigt loppisfynd kan bli så fint! Nu längtar jag bara efter att de nya stolarna kommer på plats också. Och så gäller det att hitta förvaringsutrymme till det vi inte längre ska ha, just nu kryssar vi mellan de gamla möblerna vi lagt åt sidan i väntan på att...

Var till kiropraktor nu i veckan, i ett desperat försök att få höften på rätt igen och slippa det där envisa knaket som numera följer mig vart jag än går. Jag har numera en mycket rörligare nacke och en betydligt bättre höft/rygg. Men helt bra är det inte - så jag hoppas fortfarande på återbesökets mirakel inkommande vecka!

Glädje är också att öppna kalendern och se de inbokade spa-besöken jag har framför mig. Lyx att få presentkort av familj och vänner!


1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Mikaela!
Hääärligt att du är på gång med bloggen! Och allt annat du också är på gång med; grattis först och främst till bebisväntan och sen till allt vackert ni fixar och omger er med. Bordet är verkligen kanonfint!

Kramar från Hanna (du vet jag från Kökarsbåten som sedan dök upp på ditt och Annas 30-årsfirande;)