1 juni 2013

Uterum

I år är trädgården inte riktigt vad den brukar vara. Ogräset har tagit över rabatterna och trädgårdslandet skriker på hjälp. Men jag har fortfarande hopp om att det ska ordna upp sig. Projekten är ju dock inte få om vi säger som så. Staket ska byggas, spaljéer målas och rabatter anläggas. Och helst borde jag ju kanske komma mig för att ta hand om det vi redan har också. Men allt har sin tid och nu ligger fokus på bebisen.

Trädgårdsbodens tak är något vi dock verkligen borde få fixat den här säsongen. Framför boden har vi ju lagt marksten där det ska bli uterum. Något vi verkligen behöver då det idag saknas skuggplats och skydd för regn. Det lutar nog mot att det blir någon enkel lösning med kanalplast. Har sedan länge en bild i mitt huvud om hur det ska se ut, och så dök den så lämpligt upp i Sköna hems senaste nyhetsbrev.



Här har de byggt soffa och soffbord av gamla lastpallar. Jag drömmer givetvis om en snygg loungegrupp, men den här är lösningen ligger säkert närmare till hands rent budgetmässigt. Nu håller jag tummarna för att det här blir verklighet inom kort. Skira, vita tyger förhöjer medelhavskänslan och kan även draperas i taket för en ännu mer ombonad känsla. Billiga gardiner finns på Ikea eller så går det bra att använda vanlig fiberduk. Tänk att få sova ute några timmar en eftermiddag eller bara slappa tillsammans med familjen, spela spel och läsa...


Inga kommentarer: